Friday 6 January 2012

Menghilangkan Kegelisahan

Assalamualaikum .
ok , em , skrg ni nak crite pasal "menghilangkan kegelisahan" . rsenye smua org prnh gelisah kan ? msti lah prnh kan . akhir2 thn lps selalu je rse gelisah . tak taw lah nape . mgkin sbb masalah tak selesai lgi kot . sbb tu lah otak ni rse brat sgt . nk fikir bnde lain pown jdi tak leh . tpi alhamdulillah , Allah prmdahkan smua nye n mslh pown selesai . trma ksh ya Allah . :) ok , cbe try bace ni . insyaAllah gelisah tu prgi jauh2 dri hdp korang:


Menghilangkan Kegelisahan 
  • Iman itu menghilangkan kegelisahan dan melenyapkan duka cita . Iman itu adalah kekasih orang - orang yang beriman dan kesenangan orang - orang yang beribadah . 
  • Segala sesuatu yang telah berlalu itu tiada berguna , oleh kerana itu janganlah mengingat masa - masa yang telah berlalu , sebab hal itu telah hilang dan binasa . 
  • Terimalah ketentuan Allah itu dengan senang hati , terimalah rezeki yang telah ditentukan itu dengan lapang dada , sebab segala sesuatu itu sudah ada ketentuannya , oleh kerana itu janganlah berkeluh kesah . 
  • Ingatlah bahawa mengingat Allah dapat menenangkan hati dan menghindarkan diri dari berbuat dosa .  Allah Yang Maha mengetahui yang ghaib menyukai orang - orang yang berzikir , dan zikir itu melepaskan seseorang dari mara bahaya .

No comments:

Post a Comment